שמאניזם יהודי – המציאות כחלום

שמאניזם יהודי – המציאות כחלום

אתמול, כשחזרתי מטוסקנה, קרתה לי התאונה הכי טיפשית. הטלפון צנח מהמראה באמבטיה על כף רגלי. היחפה. נשמע טיפשי אבל הכאב אמיתי, כולל הכחול והצליעה.

ולמה אני מספרת לכם את זה?

כי בעוד אני סובלת (בשקט) נזכרתי כי גם כשחזרתי ממסע ההכנה לנחל כזיב, נפצעתי, וכן גם "בגלל" הטלפון.
גללתי להנאתי במסך תוך שאני מסתובבת בבית וצנחתי על האח (אח החימום כן? חוץ ממנו יש לי רק אחיות…).
ובתור אחת ש-מתרגלת לראות את המציאות כחלום (כלומר לבדוק את הסימנים שהמציאות מעניקה לנו, בדיוק כמו שהייתי מפרשת חלום). זה היה מספיק כדי לעצור.

ואז עלה הדפוס.

הטלפון בחיים שלנו, הוא חוט הטבור אל העולם החברתי, העסקי והיומיומי. ברובד השמאני, הטלפון מגלם את כל מה ש"מושך" מחוץ לרגע. דרישות, מסרים, אחריות, פידבק מהחוץ.
כשאני חוזרת ממסע בו הייתי לגמרי בתוך נוכחות, טבע, חוויה פנימית, הטלפון מתנגש בי. ולא, לא במקרה. כמו דורש ממני להרגיש בגוף את המחיר של החזרה הפתאומית אל "העולם של הטלפון".
הבריאה מראה לי שבכל פעם שאני מסיימת מסע וחוזרת לשגרה, יש התנגשות.
הגוף שלי קולט את זה קודם, ו"נפצע בשבילי".
כדי שאראה.

המסע הוא מציאות רכה, נושמת, קשובה. הטלפון הוא מציאות חדה, דורשת, מיידית.
ואני כמו נקראת למצוא דרך ביניים. שתשמור. עלי ועל הגוף המתוק שלי שלוקח בשבילי את המסר.
בכל מסע רוחני יש שלושה שלבים: יציאה, שהות, וחזרה.

הנטייה הטבעית של רובינו הנה להתמקד ביציאה (הקריאה, האריזות, ההכנות) ובשהות (הטיול, הטקסים, החוויות, הגילויים).
אבל חלק אחד לא פחות מעניין, מקבל תשומת לב מעטה יחסית, החזרה.
ואולי בכלל השימוש במילה חזרה הוא חלק מהבעיה. אנחנו לא חוזרים הביתה אנחנו *מגיעים* הביתה.
המילה חזרה נושאת בתוכה אנרגיה של הליכה לאחור, כמו מבטלת את הצעדים שצעדנו את הדברים שלמדנו.
אז אולי נכון יותר לומר מגיעים הביתה במקום חוזרים. מגיעים אל הבית מחדש, אחרים ממה שיצאנו, עם שכבה נוספת של תודעה וידיעה.
להגיע הביתה פירושו להביא איתנו את מה שנפתח במסע ולהניח אותו בתוך החיים עצמם. כך הבית אינו אותו מקום שעזבנו, אלא מקום המתחדש יחד איתנו.

כך או כל ההגעה הביתה מהמסע הינה רגע רגיש, של מעבר. יציאה ממרחב מקודש, פתוח, רך ומואר, חזרה למרחב של עומס, קצב אחר, אחריות, תפקוד.
רגע של סף.
ומה קורה בסף? אם לא ניתנת לו תשומת לב, הוא נושך.

זה לא מקרי שנפצעתי אחרי מסע הכנה לנחל כזיב, ואחרי טיול בטוסקנה. שני מצבים של עומק וחיבור, ואז הפציעה.
הבריאה כמו אומרת לי כי המסע עצמו לא הבעיה, שם אני עפה. האתגר האמיתי הוא איך לחזור בלי לאבד את מה שקיבלתי שם, במסע שלי.

בקבלה מדברים על אור ישר ואור חוזר. האור שקיבלתי במסעות שלי הוא האור הישר, שפע, חכמה, השראה. אבל הערך האמיתי נבחן באור החוזר, מה אני מצליחה להחזיר לעולם, איך אני מלבישה את הרוח בתוך החומר. וזה בדיוק השער שאני מתבקשת לעבוד עליו לא רק לחוות, אלא להחזיר.
המרחבים שאני יוצרת במסעות שלי אינם רק מרחבים מקודשים אלא גם מעבדה לחזרה לחיים. מסעות המבקשים (בין היתר) לא להשאיר את הרוח שם למעלה ב"עננים", אלא לזקק אותה לתוך העולם, לתוך השגרה, לתוך העבודה, המשפחה, הטלפון.
שם מתברר אם המסע היה רגע יפהפה, או שהפך לשינוי אמיתי ולהתמרה. שם אנחנו נבחנים, האם האור שהדלקנו נשאר במדבר ובמעיין, או שהוא עובר איתנו גם ל-יום יום.

במסע הקרוב לא רק נצלול אל תוך מים, אש וטבע, אלא גם נתרגל איך חוזרים, בלי לאבד את מה שנפתח. נתרגל כיצד להכניס את האור אל החיים עצמם.

אפשר גם פשוט.
לבוא.

הצטרפו לקבוצת הוואטצאפ (השקטה) לפרטים על מסעות ואירועים שאני מוציאה.

תמר חנה
תמר חנה שמאנית עבריה, נדה בעולמות הרוח, מביאה רפואה, מעבירה טקסים שמאנים, מתמחה בלהוציא לאור, ובלהוריד לעולם המעשה את הכוונות והייעוד.
דברו איתי

השארת תגובה

יצירת קשר
שמאניזם עברי
מי אני

התחלתי הכי רחוק שאפשר מרוח, כבת למהנדס פולני, ה"וויב" בבית היה הכי לא "רוחני" שאפשר.

וכך צעדתי בדרך שנסללה (שלא לומר הוסללה) עבורי, קצינה בצבא, תואר ראשון ביחסים בין לאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל עסקים בתל אביב…

אבל תמיד הצד ה"רך" והמרדני שבי מצא את הדרך, למרוד ואפילו לזעוק שהוא שם.

כדי להבין למה, ואיך יתכן שעדיין יש בי את ה"חור הזה בבטן" ואיך יתכן שאני עדיין לא ממש מרוצה כשבאמתחתי כל מה שרציתי (משפחה מקסימה, שני ילדים מהממים, קריירה, חברה, מנכל"ות כפולה, עבודה וחיים בחו"ל U NAME IT), התחלתי בחקירה.

החל מקורס אימון, דרך שנה לימודי פסיכולוגיה, שלושה חודשים לבד בהודו, לימודי רייקי, סדנאות מדיטציה אקטיבית של אושו, ריקוד, מדיטציה יומיומית, מנטרות.

וכשהכרתי את האור שהשתלשל אלינו בלבוש של מורי (ורבי) שמואל שאול, הכול התחבר לו. הפאזל הושלם.

שמאניזם עברי, אורות, תורת הקבלה, חיבור לטבע, ובינגו!

אז הנה אני, תמר חנה שמאנית עבריה, נדה בעולמות הרוח, מביאה רפואה, מעבירה טקסים שמאנים, מתמחה בלהוציא לאור, ובלהוריד לעולם המעשה את הכוונות והייעוד.

לומדת, חוקרת, אוהבת.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
אולי יעניין אותך גם
שמאניזם
חיבור לבריאה

הבוקר, עם התה הראשון והשמש העולה, הרגשתי את הלחישה ה"היא" חוזרת. אותה לחישה שהביאה רטט קדום, ושינתה את מה שחשבתי שהוא "אני".

להמשך קריאה »
שמאניזם
נשימה שחוזרת אליי

כבר כמה ימים אני מרגישה אההה…. לא דרמה גדולה, פשוט, החיים.
הבית מבולגן (חופש גדול והילדים בבית, You Know), קצת יותר מדי עבודה ממה שנעים לי כרגע, רשימת סידורים שלא נגמרת, חבילות שמחכות בדואר.
אפילו הדיקור והשיאצו הקבועים לא עשו את הקסם.

להמשך קריאה »
חלומות צלולים
מסע של ריפוי עדין

הלילה הוא הופיע לי בחלום. דמות מהעבר. מישהו שפעם היה מאוד משמעותי בחיי.
והוא… הפך לאב לתאומים, בן ובת. מתוקים.
לא בדרך הביולוגית, לא בזוגיות.
לבד.

להמשך קריאה »
שמאניזם
שמאניזם בישראל – חזרה אל הבית הפנימי

יש רגעים בהם משהו בתוכנו מתעייף. הרעש, הקצב, הציפיות, הכול נהיה "פשוט" קצת יותר מדי.
אנחנו מרגישים שהתרחקנו מעצמנו, כמו איבדנו את הקול הפנימי. בתוך היום יום הישראלי, בין עבודה, משפחה, החדשות והלחץ, חוזרת ועולה שאלה עיקשת: איך חוזרים אל הנשמה? איך מתחברים שוב למשהו אמיתי, חי, נושם?

להמשך קריאה »
שמאניזם
מסע קבלי שמאני אל הארץ הפנימית – לך לך

פרשת לך לך היא אחת המפות העמוקות ביותר להבנת מסע הנשמה. מי שמביט בה דרך עיני השמאניזם העברי והקבלה מגלה שהציווי האלוהי איננו הוראה גאוגרפית אלא קריאה להתעוררות פנימית. "לך לך" פירושו, לך אל עצמך. זו הזמנה לעזוב את הזהויות הישנות, להשתחרר מהרגלים ודפוסים שמנהלים אותנו, ולנוע לעבר האור הפנימי שלנו. זוהי קריאה לצאת אל מסע של גילוי עצמי, של תיקון ושל חזרה אל עצמיותנו, מי אנחנו ומה באנו לעשות כאן.

להמשך קריאה »
בתמונה הבכור ואני אצל דריו אגדת הבשר הטוסקנית. (שאגב מסתובב עם סמל החטופים על הדש).
מעגל שמאני יהודי

אין תחליף לאינטימיות בשניים, אבל יש דברים שרק מעגל יודע ליצור…
בטוסקנה אני והבן שלי צעדנו בשניים.
צעדה ארוכה. בשקט.
הליכה שהיה בה משהו אינטימי, כמעט קדוש.

להמשך קריאה »
he_ILHebrew
גלילה לראש העמוד
השאירו פרטים לקבלת המדריך
"איך להחזיר את הניצוץ לחייך"
דילוג לתוכן