ריפוי שמאני-קבלי: דרך אחת של חכמה עתיקה והתחדשות

ריפוי שמאני-קבלי: דרך אחת של חכמה עתיקה והתחדשות

מעבר למחיצות הזמן והמרחב, מעבר לשמות ולהגדרות שהעניק האדם לחוויותיו הרוחניות, קיימת אמת אחת עמוקה. הריפוי השמאני-קבלי אינו מתאמץ "לחבר" בין מסורות נפרדות, אלא חושף את האחדות העמוקה שתמיד הייתה קיימת אמת אחת המתבטאת בשפות רוחניות שונות. כשמתבוננים מעבר לסמלים ולמילים, מתגלה מערכת אחת של ריפוי, שבה האותיות העבריות הקדושות וקצב התוף השמאני הם הדים של אותה מנגינה נצחית, ביטויים שונים של אותה חכמת נשמה אוניברסלית.

ריפוי שמאני-קבלי: השלם גדול מסכום חלקיו

הריפוי השמאני-קבלי אינו חיבור מאולץ בין שתי מערכות שונות, אלא הכרה עמוקה בכך ששמאניזם וקבלה הם ביטויים שונים של אותה אמת רוחנית יסודית. כשבוחנים לעומק את העקרונות, הטכניקות והתובנות של שתי המסורות, מתגלה תמונה אחידה ואפילו מפתיעה.

המסורת השמאנית-קבלית מכירה בכך שהנקודה שבה האדם פוגש את הנשגב, שבה הגשמי והרוחני נוגעים זה בזה, הנה אוניברסלית. ההבדלים הם רק בשפה, בסמלים ובדרכי הביטוי התרבותיות, אך הליבה אחת היא.

עקרונות הריפוי השמאני-קבלי

עולם אחד בעל רבדים רבים

בריפוי השמאני-קבלי המציאות הנה רצף אחד, מהחומר הגס ביותר ועד לאור האלוהי. בקבלה מדובר על עולמות עשיה, יצירה, בריאה ואצילות, ובשמאניזם – על העולם התחתון, האמצעי והעליון. אך אלו אינם עולמות נפרדים אלא מדרגות בסולם אחד של מציאות, המזמינות אותנו למסע של העמקה ועלייה.

הריפוי השמאני-קבלי אינו עוסק ב"חיבור בין עולמות" אלא בהכרה שהעולם הוא אחד, וריפוי אמיתי מגיע כשמסירים את המחיצות המדומיינות בין רבדיה השונים של המציאות.

הכוח המרפא של התודעה המאוחדת

במסורת השמאנית-קבלית, הריפוי נובע מהשגת מצב תודעה מאוחד, בו מתגלה האחדות שמעבר לפיצול. מצב זה מושג באמצעות מדיטציה, כוונה, תפילה ושינוי מצבי תודעה. כשהמטפל והמטופל נכנסים למרחב תודעתי זה, מתאפשר ריפוי ברמות העמוקות ביותר.

כוח הריפוי אינו "חיצוני" או "פנימי", אלה הם המושגים המוגבלים של התודעה המפוצלת. כשמתעלים מעל הפיצול, מתגלה מקור ריפוי שהוא בו-זמנית בתוכנו ומעבר לנו.

האיזון המוחלט

הריפוי השמאני-קבלי מבוסס על הבנה עמוקה של האיזון הקוסמי. איזון זה אינו רק בין אנרגיות נשיות וגבריות, אלא בין כל הקטבים, אור וחושך, תנועה ומנוחה, התפשטות וצמצום, דין וחסד.

בריפוי השמאני-קבלי, אנו לומדים לזהות היכן הופר האיזון ומסייעים בהשבת ההרמוניה הטבעית, לא על ידי מאבק נגד ה"שלילי" אלא על ידי גילוי האיזון העדין שבבסיס הכל.

ארבעת היסודות כמפתח לריפוי שלם

ארבעת היסודות – אש, מים, אוויר ואדמה – הם אבני היסוד במסורת השמאנית-קבלית. יסודות אלה אינם רק כוחות פיזיים אלא עקרונות קוסמיים המתבטאים בכל רובד של המציאות.

במסורת השמאנית-קבלית, הרפואה השלמה באה מהבנת האיזון בין היסודות בתוך האדם ובינו לבין הסביבה. האש היא כוח השינוי והטרנספורמציה, המים הם הריפוי והזרימה, האוויר הוא התודעה והתקשורת, והאדמה היא היציבות והגוף. ריפוי שלם נוגע בכל היסודות כמקשה אחת.

שיטות הריפוי במסורת השמאנית-קבלית

המסע השמאני-קבלי

המסע השמאני-קבלי הינה הטכניקה מרכזית בה המטפל מנחה את המטופל למסע תודעתי אל תוך מרחבי הנפש והרוח. אלו לא "שתי שיטות שהתחברו", אלא בגילוי מחדש של אותה טכניקה עתיקה שהתבטאה בתרבויות שונות.

במסע זה, המטופל עשוי לפגוש דמויות מנחות, סמלים, חיות כוח, ו/או לחוות חוויות של ריפוי והארה. הייחוד בגישה השמאנית-קבלית הינה ההבנה שאותן ישויות ואנרגיות קיימות במרחב תודעתי אחד , מלאך בקבלה ורוח מנחה בשמאניזם יכולים להיות ביטויים שונים של אותה נוכחות רוחנית.

העבודה עם האותיות והקולות הקדושים

במסורת השמאנית-קבלית, האותיות העבריות והצלילים השמאניים נתפסים כביטויים שונים של אותם כוחות קוסמיים. האות העברית אינה רק סמל אלא תדר אנרגטי, בדיוק כפי שצליל התוף השמאני אינו רק "רעש" אלא גל אנרגטי המחולל שינוי.

בריפוי השמאני-קבלי משלבים עבודה עם צירופי אותיות קדושות, שמות אלוהיים וצלילים עתיקים ליצירת שדה אנרגטי מרפא. האותיות והצלילים אינם מתחרים זה בזה אלא מתמזגים לסימפוניה אחת של ריפוי.

מעגל הריפוי השמאני-קבלי

מעגל הריפוי הוא מרחב קדוש שבו אנשים מתכנסים לעבודה רוחנית משותפת. בריפוי השמאני-קבלי, המעגל אינו "חצי שמאני וחצי קבלי", אלא מרחב שלם שבו מתגלה האחדות העמוקה של שתי המסורות.

במעגל משולבים תפילות, ניגונים, תיפוף, מדיטציה, ריקוד ועבודה עם אנרגיות ריפוי. מבנה המעגל עצמו משקף את האחדות, כל המשתתפים הינם שווים, ואין נקודת התחלה או סוף. הריפוי מגיע מהאחדות שנוצרת כשאנשים מתכנסים בכוונה משותפת, מעבר להגדרות ולתוויות.

ריפוי עם צמחי מרפא קדושים

העבודה עם צמחי מרפא במסורת השמאנית-קבלית מבוססת על הבנה עמוקה שלצמחים כוח ריפוי. הדרך שבה מתייחסים לצמחים, אוספים אותם ומכינים מהם מרקחות היא חלק בלתי נפרד מהריפוי עצמו.

בריפוי השמאני-קבלי, הידע על צמחי המרפא נובע הן מהמסורת היהודית העתיקה (כפי שהועברה בכתבי הרמב"ם ומקובלים אחרים) והן מהידע השמאני העתיק. אך אין מדובר ב"שני מקורות ידע", אלא בזרמים שונים של נהר דעת אחד, המתמזגים בגישה השמאנית-קבלית לתמונה שלמה ועשירה יותר.

היתרונות הייחודיים של הגישה השמאנית-קבלית המאוחדת

מבט שלם על המציאות ועל האדם

הריפוי השמאני-קבלי מציע תפיסה אחדותית של המציאות, ללא הפרדות מלאכותיות בין גוף לנפש, חומר לרוח, מדע לרוחניות. גישה זו מאפשרת ריפוי עמוק, שאינו מוגבל על ידי קטגוריות צרות אלא מכיר באחדות הבסיסית של כל היבטי הקיום.

מענה עמוק לאתגרי העידן המודרני

העולם המודרני מתאפיין בפיצול ,  בין עמים, בין דתות, בין האדם לטבע, ובין האדם לעצמו. הריפוי השמאני-קבלי מציע מענה עמוק לפיצול זה על ידי חזרה לתפיסה אחדותית של המציאות.

באמצעות עבודה עם אנרגיות ריפוי, שינוי תודעה וחיבור למקור, הריפוי השמאני-קבלי עוזר להתמודד עם הניכור, הבדידות והפחד שכה רווחים בחברה המודרנית. הריפוי אינו רק של הסימפטומים אלא של השורש הפיצול בתפיסת המציאות.

ריפוי שלם בכל רבדי הקיום

הריפוי השמאני-קבלי מתייחס לאדם כישות רב-ממדית הקיימת בו-זמנית ברבדים שונים של המציאות. ריפוי אמיתי חייב לגעת בכל הרבדים הפיזי, הרגשי, המנטלי, והרוחני – ולהביא אותם להרמוניה.

בגישה השמאנית-קבלית, אין מחיצה בין הרבדים השונים הללו, ולכן הריפוי יכול לזרום בחופשיות מרובד אחד לאחר, ליצירת שלמות אמיתית.

גדילה רוחנית והתפתחות אישית כדרך חיים

הריפוי השמאני-קבלי אינו רק שיטת טיפול אלא דרך חיים. הוא מציע מסלול מתמשך של התפתחות, התעלות והרחבת תודעה, שבו המטופל הופך בהדרגה למרפא של עצמו ושל אחרים.

דרך זו מבוססת על הבנה שכל אדם הוא גילום של האור האינסופי, ותהליך הריפוי הוא גילוי מחדש של האמת הזו  פירושו גילוי מחדש של הטבע האמיתי והשלם שלנו.

סיכום

הריפוי השמאני-קבלי אינו שילוב בין שתי מסורות נפרדות, אלא גילוי מחדש של חכמה אחת עתיקה שהתבטאה בצורות שונות בתרבויות שונות. כשמתעלים מעל להפרדות המלאכותיות, מתגלה דרך ריפוי עמוקה ושלמה, המאפשרת ריפוי אמיתי וטרנספורמציה בכל רבדי החיים.

בעידן של פיצול וניכור, הגישה השמאנית-קבלית מציעה חזרה לאחדות, לשלמות ולחיבור עמוק עם עצמנו, עם הזולת, עם הטבע ועם המקור. זוהי דרך קדומה ובו-זמנית חדשנית, המאפשרת לנו לגלות מחדש את מי שאנחנו באמת ישויות אינסופיות של אור ואהבה.

הדרך השמאנית-קבלית פתוחה בפני כל המבקשים ריפוי אמיתי והתעוררות.

המסע מתחיל בהכרה פשוטה: האמת היא אחת, והדרכים אליה רבות, אך בליבן – כולן מובילות לאותו מקום – הביתה.

תמר חנה
תמר חנה שמאנית עבריה, נדה בעולמות הרוח, מביאה רפואה, מעבירה טקסים שמאנים, מתמחה בלהוציא לאור, ובלהוריד לעולם המעשה את הכוונות והייעוד.
דברו איתי

השארת תגובה

יצירת קשר
שמאניזם עברי
מי אני

התחלתי הכי רחוק שאפשר מרוח, כבת למהנדס פולני, ה"וויב" בבית היה הכי לא "רוחני" שאפשר.

וכך צעדתי בדרך שנסללה (שלא לומר הוסללה) עבורי, קצינה בצבא, תואר ראשון ביחסים בין לאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל עסקים בתל אביב…

אבל תמיד הצד ה"רך" והמרדני שבי מצא את הדרך, למרוד ואפילו לזעוק שהוא שם.

כדי להבין למה, ואיך יתכן שעדיין יש בי את ה"חור הזה בבטן" ואיך יתכן שאני עדיין לא ממש מרוצה כשבאמתחתי כל מה שרציתי (משפחה מקסימה, שני ילדים מהממים, קריירה, חברה, מנכל"ות כפולה, עבודה וחיים בחו"ל U NAME IT), התחלתי בחקירה.

החל מקורס אימון, דרך שנה לימודי פסיכולוגיה, שלושה חודשים לבד בהודו, לימודי רייקי, סדנאות מדיטציה אקטיבית של אושו, ריקוד, מדיטציה יומיומית, מנטרות.

וכשהכרתי את האור שהשתלשל אלינו בלבוש של מורי (ורבי) שמואל שאול, הכול התחבר לו. הפאזל הושלם.

שמאניזם עברי, אורות, תורת הקבלה, חיבור לטבע, ובינגו!

אז הנה אני, תמר חנה שמאנית עבריה, נדה בעולמות הרוח, מביאה רפואה, מעבירה טקסים שמאנים, מתמחה בלהוציא לאור, ובלהוריד לעולם המעשה את הכוונות והייעוד.

לומדת, חוקרת, אוהבת.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
אולי יעניין אותך גם
שמאניזם
ריפוי שמאני: חכמת הנשמה העתיקה מעבר לגבולות המסורות

בעומק מסורות הריפוי העתיקות ביותר של האנושות, מעבר למחיצות השפה והתרבות, זורם נהר אחד של חכמה. הריפוי השמאני, במהותו, אינו שייך לתרבות אחת או לשבט מסוים, אלא לאנושות כולה. זוהי שפת הנשמה המדוברת בלחישה בכל פינה בעולם, והמהדהדת גם בליבה של המסורת היהודית העתיקה.

להמשך קריאה »
שמאניזם
המסע השמאני – קבלי: צוהר לעולמות הנשמה והריפוי העמוק

בלב מסורות הריפוי העתיקות ביותר של האנושות, מהיערות העבותים של סיביר ועד מרחבי המדבר במרכז אמריקה, מהרי ההימלאיה ועד יערות הגשם באמזונס, נמצא המסע השמאני , פרקטיקה רוחנית עמוקה שהתקיימה בצורות שונות בכל תרבות עתיקה, כולל במסורת היהודית העתיקה ובאוצרות הקבלה.

להמשך קריאה »
שמאניזם יהודי
טקס קבורה שמאני: מסע עמוק של חניכה, ריפוי והתחדשות

טקס הקבורה השמאני הוא אחד הטקסים העתיקים והעוצמתיים ביותר בעולם הריפוי והטרנספורמציה. בניגוד למה שהשם עשוי לרמז, אין מדובר בקבורה ממשית אלא במסע מטאפורי עמוק אל חיק האדמה, אל מקור החיים, אל השורשים העמוקים של הווייתנו, ואל החיבור הראשוני שלנו עם האדמה המזינה אותנו.

להמשך קריאה »
חג שבועות בראי הקבלה
חג השבועות בראי הקבלה

כשחושבים על חג השבועות, אנו נזכרים בסיפורן של נעמי ורות המואביה, בליקוט השיבולים ובחיבור לאדמה. אולם חג השבועות הוא יותר מזה. זהו חג של התחדשות רוחנית, של חיבור לשורשי האדמה ולשערי השמים. זמן בו נפתחת האפשרות לחוות את עץ החיים הקבלי במלואו משורש ועד כתר. זמן של חיבור, אהבה והתחדשות רוחנית. זמן של התמסרות לשקט, לשירה ולתפילה, הפקה מחדש של קולה של הנשמה מתוך הרגש, התודה והגוף.

להמשך קריאה »
שמאניזם
ל"ג בעומר: מסע שמאני-קבלי אל האש הפנימית

ל"ג בעומר, היום השלושים ושלושה בספירת העומר, מהווה צומת משמעותי במסע הרוחני שבין חג הפסח לחג השבועות. בתפיסת השמאניזם היהודי והקבלה, יום זה אינו רק ציון היסטורי או מנהג עממי, אלא הזדמנות נדירה לחוות התעלות רוחנית והתעוררות של האש הפנימית הטמונה בכל אחד מאיתנו. כנקודת מפגש בין העולמות, ל"ג בעומר מזמן אלינו אפשרות להתחבר מחדש למקורות האנרגיה הראשוניים שלנו.

להמשך קריאה »
שמאניזם
שמאניזם נשי

בעולם בו הקצב מואץ והמציאות משתנה ללא הרף, נשים רבות מחפשות חיבור עמוק יותר, חיבור לעצמן, לאדמה, לרוח ולמקורות העתיקים של החוכמה הנשית. השמאניזם הנשי מציע מרחב של ריפוי, צמיחה והתחדשות, המשלב בתוכו מסורות עתיקות עם תודעה מתחדשת המותאמת לאתגרי התקופה.

להמשך קריאה »
פסח, ל"ג בעומר ושבועות במבט קבלי-שמאני
פסח, ל"ג בעומר ושבועות במבט קבלי-שמאני

בתקופה המיוחדת שבין פסח לשבועות מתקיים מסע רוחני עמוק, שבו מתגלה תבנית קוסמית המחברת בין העולמות. מסע זה, המכונה "ספירת העומר", מהווה שער התעלות רוחנית המקביל למסעות שמאניים של טרנספורמציה והתחדשות. שלושת המועדים – פסח, ל"ג בעומר ושבועות – אינם רק ציוני דרך בלוח השנה, אלא מהווים תחנות מפתח במסע התודעה האנושית אל עבר גילוי האלוהי והבריאה.

להמשך קריאה »
מדיטציות שמאניות למתחילים
מדיטציות שמאניות למתחילים

בין שורשי העץ הקדום ולהבת האש המרצדת נמצאת הדרך אל הידיעה העמוקה – המסע השמאני שלך מתחיל כאן. שלום להולכים בדרך, בעולם של רעשים, מהירות וניתוק, הנשמה מחפשת את דרכה חזרה אל המקור. המדיטציות שלפניכם אינן רק תרגולים – הן שערים אל עבר ממדים נשכחים של תודעה, המחברים את הידע הקבלי עם החכמה השמאנית.

להמשך קריאה »
שמאניזם מדריך למתחילים
שמאניזם מדריך למתחילים

ברוכים הבאים לעולם השמאני! שמאניזם הוא מסע רוחני עמוק המשלב חיבור לטבע, לרוח ולנשמה. במדריך זה אפרט את הצעדים הראשונים המומלצים לאלו מבינכם המעוניינים להתחיל ולהיחשף לעולם הרוחני השמאני בו אני פועלת, עולם המבוסס על עקרונות השמאניזם העברי והקבלה, בשילוב עם המסורת האזורית המצרית.

להמשך קריאה »
השמניזם היהודי והקבלה
חג הפסח בראי השמאניזם היהודי והקבלה

השמאניזם היהודי, רואה בחג הפסח זמן של טרנספורמציה עמוקה, מועד בו הנשמה, כמו הטבע מתעוררים מחדש. כמו האדמה המתנערת מתרדמת החורף ומאפשרת לזרעים הטמונים בה לפרוץ ולגלות את הפוטנציאל הגלום בהם כך גם הנשמה, משתחררת מ"כבלי החורף" הפנימיים – הפחד, הכאב וההרגלים הישנים. בדיוק כמו שהאביב מביא עמו צמיחה והתחדשות, כך גם חג הפסח הינו הזדמנות נפלאה לשינוי תודעתי עמוק ולתחילתו של מסע של שחרור תודעתי וריפוי פנימי.

להמשך קריאה »
שמאניזם
שמאן פירוש

השמאניזם הנה אחת מהמסורות הרוחניות העתיקות בעולם. מקורה של הפרקטיקה השמאנית בתרבויות רבות, ביניהן עמים ילידיים בסיביר, אמריקה הדרומית והצפונית, אפריקה ועוד. אך למרות ריבוי המסורות – ישנה ליבה משותפת לכל המסורות השמאניות באשר הן: התפיסה כי העולם מחולק לממדים שונים (עולם עליון, תחתון ואמצעי), ושניתן לתקשר עם הטבע ועם ישויות באמצעות התודעה המורחבת, לצורכי ריפוי, נבואה וחיבור לעולמות שמעבר.

להמשך קריאה »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן